Φιλία

Φιλίες από μακριά…

Μέρες τώρα σκέφτομαι πως πολλές από τις σημαντικότερες φιλίες μου, εκείνες που πραγματικά έχουν σημασία για μένα, είναι -με βάση χιλιομετρικά δεδομένα- μακριά μου.
Η καλύτερή μου φίλη, η Έρση μου,  με την οποία μεγαλώσαμε από το Γυμνάσιο και μετά μαζί αποφάσισε μετά το σχολείο να μετακομίσει μόνιμα στην Ιταλία όπου ζει πλέον εδώ και χρόνια. Εκεί γνώρισε τον άντρα της, παντρεύτηκε, έφερε στον κόσμο τον πανέμορφο γιο της.
Όταν πήρε την απόφαση θυμάμαι πως ένιωσα τη γη να υποχωρεί κάτω από τα πόδια μου. Θυμάμαι μια χαρακτηριστική εικόνα: με έχει αγκαλιά ο μπαμπάς μου κι εγώ κλαίω ασταμάτητα και τον ρωτάω «τι θα κάνω τώρα; πως θα τα βγάλω πέρα χωρίς την κολλητή μου;»…τελικά τα κατάφερα, αλλά η ψυχή και η καρδιά μου μόνο ξέρουν πόσες ήταν και είναι ακόμα οι στιγμές που η απουσία της με στενοχωρεί (και ας έχουν περάσει τόσα χρόνια).
Όταν γεννήθηκαν τα παιδιά μου – ειδικά η Νεφέλη, όταν εκείνη έφερε στον κόσμο τον μικρό της Αλέξανδρο, όταν παντρεύτηκε και δεν μπόρεσα να είμαι εκεί (ευτυχώς εκείνη ήταν στον γάμο μου)..τόσες σημαντικές στιγμές στις οποίες ήμασταν αναγκαστικά η μια μακριά από την άλλη. Για να μην αναφέρω τις άπειρες φορές που μου έλειψε για πολλούς και διάφορους λόγους.
Νομίζω ότι η φιλία μας άντεξε την απόσταση. Κάθε φορά που μιλάμε ή βλεπόμαστε μοιάζει σαν να μην έχει περάσει μέρα και οι κοινές αναμνήσεις που μας ενώνουν είναι πάντα εκεί, ζωντανές.
Εδώ και 3 χρόνια ο πιο δικός μου άνθρωπος είναι η Βάσω. Μια φιλία που ξεκίνησε από απόσταση καθώς εκείνη ζει στη Θεσσαλονίκη και εγώ στην Αθήνα. Συνάδελφοι από μακριά και όμως η χημεία μεταξύ μας ήταν τόσο μοναδική από την πρώτη μέρα που τώρα που το σκέφτομαι νιώθω πως είμαστε μια ζωή ολόκληρη φίλες. Πολλές φορές η Βάσω μου παραπονιέται για την απόσταση (τελευταία έχουμε κάνει το Αθήνα-Θεσσαλονίκη συχνό δρομολόγιο) αλλά πρόσφατα που την είχα εδώ σε μια από τις πολλές μας συζητήσεις μοιράστηκα μαζί της μια μου σκέψη: Η φιλία μας είναι μαθημένη στην απόσταση. Οι συνθήκες ήταν αυτές όταν πρωτογνωριστήκαμε και παραμένουν οι ίδιες. Κάθε μέρα όμως που περνάει η φιλία μας όλο και δυναμώνει.

Και η απόσταση μοιάζει να έχει εκμηδενιστεί..εκτός φυσικά από τα δύσκολα, όπως πρόσφατα που χρειάστηκε να κάνει ένα σημαντικό χειρουργείο κι εγώ ήμουν καθηλωμένη υποχρεωτικά στην Αθήνα και πάλευα με τα τηλέφωνα και τα μηνύματα να της δώσω δύναμη και να βεβαιωθώ πως όλα πήγαν καλά. Εκεί η απόσταση με δυσκόλεψε. Η αγκαλιά που ήθελα να της δώσω για να πάρει κουράγιο μια μέρα πριν το χειρουργείο της μου έλειψε, με δυσκόλεψε. Τέλος καλό, όλα καλά…
Η φίλη μου η Βίκυ…παιδική φίλη του άντρα μου, επίσης στη Θεσσαλονίκη. Ένα πλάσμα ονειρεμένο, ώριμο, φανταστικό να μιλάς και να κάνεις παρέα. Τόσο γεμάτη από σκέψεις, προβληματισμούς και αγάπη…τη βλέπω πολύ σπάνια μα κάθε φορά (κάθε φορά όμως) νιώθω σαν να μην πέρασε μια μέρα από την τελευταία φορά που μιλήσαμε. Την αγαπώ πολύ και τη νιώθω τόσο μα τόσο κοντά μου και ας μας χωρίζουν τόσα πολλά χιλιόμετρα.
Και έπειτα είναι η φίλη μου η Δέσποινα. Εκεί η απόσταση παίρνει εντελώς άλλη διάσταση…απόσταση που φτάνει ως «την άκρη του κόσμου» – όπως της αρέσει να λέει- για την Αυστραλία στην οποία ζει. Περάσαμε τόσα πολλά σε μικρό χρονικό διάστημα, το internet μας έφερε κοντά, μας χώρισε, μας ξαναένωσε και ανταλλάξαμε τόσες σκέψεις, ανησυχίες, τόσες κουβέντες που σήμερα τη θεωρώ πλέον φίλη μου. Παλέψαμε, προσπαθήσαμε και τελικά ανοίξαμε τις καρδιές μας και επανήλθαμε. Και η φιλία μας είναι όμορφη, ήρεμη και γεμάτη μαθήματα που δίνουμε η μια στην άλλη…εξελίσσεται και εύχομαι να γίνει ακόμα πιο δυνατή.
Φιλίες από απόσταση…φιλίες που δημιουργήθηκαν σε συνθήκες απόστασης και άλλες που τις ανάγκασαν οι συνθήκες να γίνουν εξ’αποστάσεως. Όλοι μας τις έχουμε πιστεύω στις ζωές μας. Και έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα πράγματα τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα όλοι κάποιον δικό μας έχουμε μακριά μας, γιατί αναγκάστηκε να φύγει ή αναγκαστήκαμε να φύγουμε εμείς.
Δεν με τρομάζει πια η απόσταση. Όταν η αγάπη είναι εκεί, ο σεβασμός είναι δυνατός, τα συναισθήματα είναι γνήσια τότε οι αποστάσεις εκμηδενίζονται. Λείπουν πάντα οι αγκαλιές και αυτό πάντα θα κάνει δυσκολότερα τα πράγματα αλλά προσαρμοζόμαστε, συνηθίζουμε, μπαίνουμε στη διαδικασία και μαθαίνουμε να ζούμε κάτω από συνθήκες απόστασης – γιατί δεν υπάρχει άλλος δρόμος.
Ίσως αυτό να ενισχύει τις φιλίες μας. Ίσως αυτό να τις δυναμώνει γιατί απαιτεί μεγαλύτερη προσπάθεια για να τις κρατήσουμε ζωντανές. Εύχομαι να το καταφέρουμε γιατί αξίζει…είμαι σίγουρη ότι θα το καταφέρουμε!


Εσείς έχετε φιλίες εξ’αποστάσεως που είναι σημαντικές για εσάς;

6 thoughts on “Φιλίες από μακριά…

  1. Λοιπον θα σας πω για τη δικη μου φιλια εξ αποστασεως αλλα μιλαω για αποσταση μονο χιλιομετρικη…Γιατι μιλωντας μαζι της αυτη η αποσταση μηδενιζεται…!!!Θα σας πω πως γνωριστηκα μαζι της…Τη γνωρισα μεσα απο το γκρουπ Ελληνιδες Μαμαδες τοτε εγκυος εγω στο πρωτο μου παιδακι εκεινη στο δευτερο….κοντινες ΠΗΤ,γελουσα πολυ με το διαφορα ποστ που μας εβαζε καθημερινα και ετσι τελειως μαγικα πατησα ενα πρωι νομιζω το πληκτρο «αποστολη αιτηματος φιλια»και ηρθε η αποδοχη!!!αρχισαμε να μιλαμε για τα καθημερινα για το καιρο στην Αυστραλια περι ανεμων και υδατων….γενναμε με το καλο εγω στις 11-5-2012 εκεινη στις 14-5-2012 χανομαστε για λιγες μερες ωσπου να προσαρμοστουμε εγω με ενα μωρο εκεινη και με τα δυο!(αγαπες μου!)ωσπου ενα πρωι καθομαι να πιω καφεδακι μου λεει μιλαμε σκαηπ?αγχωθηκα!δεν ξερω γιατι χαχαχαχα….ναι της λεω!Μεχρι που ακουσα τη φωνη της…Αυτο ηταν,μου φανηκε τοσο οικεια λες και γνωριζομασταν χροοοοοοοοοοοοονια και χροοοοοοοοοοονια!!!!Σαν να ειμασταν φιλες απο παντα!!!Αφου της εχω πει οτι εμεις οι δυο σε προηγουμενη ζωη κατι ειμασταν!!!χαχαχα!!Ειναι για μενα η ΑΔΕΦΡΗ που δεν ειχα ποτε!Εκεινη λεει οτι δεν εχει κανει τιποτα αλλα για μενα εχει κανει!!!Ειναι εδω στα καλα στα ασχημα και με ακουει παντα χωρις να παραπονιεται οτι την πριζω με τα δικα μου!!!Ευχαριστω Εκεινο που την εφερε στη ζωη μου!Ειναι η ΦΙΛΗ μου και ειμαι περηφανη που ειμαι και δικη της!!!Μπηκε μεσα στο σπιτι μας,ειναι μελος της οικογενειας μου πλεον,μερικες φορες νιωθω πως τη παραμελω και της ζητω συγνωμη!!!!Αυτα που γραφω μεσα σε 10 γραμμες ειναι πολυ λιγα για να σας πειγραψω τα αισθηματα μου!οσες τη γνωριζετε καταλαβενετε γιατι πλασμα μιλαω!!!
    Δεσποινακι μου Σ΄ΑΓΑΠΩ ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ!!!

    Υ.Γ.Ειχα γραψει ενα αλλο κειμενο το οποιο απο βλακεια μου χαθηκε….χαχαχα!

    Α!!!δειξτε λιγο επιεικια ετσι?Δεν το εχω με το συντακτικο…..φιλακια!!!!!

    Μου αρέσει!

  2. αγαπημένη μου…..έχεις δίκιο….οι αποστάσεις εκμηδενίζονται όταν τα συναισθήμστα είναι αληθινά και δυνατά!Ποτέ δεν φανταζόμουν πως μπορεί σε αυτή την ηλικία να γεννηθεί μια φιλία τόσο δυνατή!Στο πρόσωπο σου βρήκα την αδελφή που δεν είχα ποτέ.
    Το ξέρω πως πολλές φορές σου παραπονιέμαι για αυτή την απόσταση.Και δεν είναι λίγες οι στιγμές που ευχόμουν να ήσουν εδώ,όπως με το χειρουργείο μου…ήσουν όμως εδώ,στην καρδιά μου και μου κρατούσες σφιχτά το χέρι μου!Μου έδινες δύναμη….
    Στο έχω πει πολλές φορές,είσαι ο μόνος άνθρωπος που κταφέρνει να παίξει με το μυαλό μου!Κι αυτό το λέω για καλό,γιατί με κρατάς σε εκρήγορση!
    Σε αγαπώ πολύ πολύ φιλενάδα και θέλω να είσαι ευτυχισμένη!Οσο για την απόσταση…μάθαμε να ζούμε με αυτή…όσο δύσκολο κι αν είναι…

    Μου αρέσει!

  3. Καρδιά μου θα μπορούσα για μέρες να γράφω για τη φιλία μας αλλά μόνο εγώ κι εσύ ξέρουμε όσα μας ενώνουν! Ξέρω σήμερα – και αυτό μπορώ να το πω για ελάχιστους ανθρώπους στη ζωή μου – πως αυτή η φιλία θα μας συνοδεύει ως τα βαθιά μας γεράματα!
    Σ'αγαπώ πολύ

    Μου αρέσει!

  4. και εγω μια απο τα ιδια με την κολλητη μου. ημασταν μαζι απο το σχολειο, οσπου εφυγα εγω για σπουδες Ξανθη και χαθηκαμε λογω αποστασης. φυσικα μια ερχοταν αυτη στην Ξανθη μια εγω θεσσαλονικη. μετα εκαναμεταπτυχιακο στην ορεστιαδα ακομα πιο μακρια, και τωρα ειμαι παντρεμενη στην αθηνα ακομα πιο μακρια, κι ομως καθε φορα που συναντιομαστε ειναι σαν να σχολασαμε απο το σχολειο και παμε για καφε. ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΑΝΝΟΥΛΑ

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

