Από πείρα · Αγοράζουμε

"Φορώντας" το μωρό μου…μια ιστορία babywearing

Και ξαφνικά μου ήρθε έμπνευση!
Όχι για τα συνηθισμένα καθημερινά που συνήθως γράφω αλλά για κάτι ιδιαίτερο που κρατώ πολύ κοντά στην καρδιά μου, το babywearing. Το babywearing για όσες μαμάδες ή μέλλουσες μαμάδες δεν το γνωρίζουν είναι το να «φοράς» το μωρό σου όχι στους παραδοσιακούς μάρσιπους του εμπορίου αλλά σε μάρσιπους αγκαλιάς.
‘Εχουν γραφτεί τόσα επιστημονικά σχετικά με τα οφέλη του babywearing που νομίζω πως μια ακόμα ανάλυση από μέρους μου θα ήταν τουλάχιστον άσκοπη. Εκείνο που ήθελα να μοιραστώ σήμερα ήταν η δική μου ιστορία, η δική μου εμπειρία..
Το πρώτο μου sling μου το έκανε δώρο όταν γέννησα τη Νεφέλη μου η φίλη μου η Mathilde. Η Mathilde ήταν από εκείνους τους ανθρώπους που θέλεις απεγνωσμένα να έχεις δίπλα σου όταν ετοιμάζεσαι να φέρεις ή μόλις έχεις φέρει στον κόσμο ένα μωρό. Με βοήθησε να θηλάσω τη Νεφέλη μου και με μύησε στα μυστικά του babywearing, χαρίζοντάς μου ένα υπέροχο χειροποίητο ring sling.
Μόλις κάναμε την αρχή αυτό ήταν…η Νεφέλη δεν νομίζω ότι ξαναμπήκε σε καρότσι μέχρι που μεγάλωσε πια αρκετά. Πηγαίναμε παντού μαζί. Την είχα πάντα πάνω μου, κοντά στην καρδιά μου. Εκεί κοιμόταν, εκεί καθόταν όταν κάναμε βόλτες, όταν πήγαινα έξω για τις δουλειές μου, όταν ήταν ανήσυχη ή πονούσε τα βράδια από κολικούς, εκεί και όταν απλά ήθελε αγκαλιές κι εγώ έπρεπε να κάνω κάποια δουλειά στο σπίτι…εκεί! Μονίμως εκεί!
Σήμερα γελάω όταν τα θυμάμαι γιατί δεν ξέρω αν το 2008 που γεννήθηκε η Νεφέλη ήξερε πολύς κόσμος το babywearing αλλά όταν κυκλοφορούσα εγώ με το μωρό στο sling με κοιτούσαν όλοι σαν εξωγήινο. 

Η Νεφέλη στο Ring-Sling


Μια μέρα μπήκα σε γνωστό κατάστημα βρεφικών ειδών και οι πωλήτριες με ρωτούσαν γιατί δεν κουβαλάω το μωρό μου σε παραδοσιακό μάρσιπο και προσπαθούσαν να μου εξηγήσουν ότι οι παραδοσιακοί μάρσιποι ήταν μελετημένοι και κατάλληλοι και άλλα τέτοια…εγώ χαμογελούσα και τους είπα το εξής απλό…»τα πόδια του μωρού μου δεν κρέμονται από τον μάρσιπο και η πλάτη μου είναι ολόκληρη καλυμμένη από το ύφασμα με αποτέλεσμα και το μωρό μου να μην βλάπτεται αλλά και εγώ να μην επιβαρύνω πλάτη και μέση»….έμειναν να με κοιτάζουν σαν να ανακάλυπταν τον κόσμο από την αρχή.
Στο super market, όταν η Νεφέλη μέσα στο sling με τα πόδια της στη θέση Βούδα (δηλαδή διπλωμένα μπροστά μέσα στο sling- όπως στη φωτογραφία) καθόταν και απολάμβανε από ψηλά τον κόσμο με ρωτούσαν «δεν είναι στριμωγμένη;» και εγώ απαντούσα με χαμόγελο «τη βλέπετε να διαμαρτύρεται;» και η Νεφελίτσα μου χαμογελούσε πίσω από την πιπίλα της!
Ο καιρός περνούσε, η Νεφέλη μεγάλωνε και τότε ανακάλυψα τη Στέλλα και τα μαγικά της Αστεράκια. Από τη Στέλλα έμαθα ό,τι χρειαζόμουν για το babywearing και αμέσως απέκτησα και το πρώτο μου Mei Tai που με βοήθησε να συνεχίσω να κουβαλάω τη Νεφέλη μου με άνεση και όταν ήταν αρκετά μεγάλη για να την αντέξει ο ώμος μου. Μάλιστα αυτή τη φορά ζήτησα από τη Στέλλα να ράψει και μια μικρή τσεπούλα πάνω στο Mei Tai μας και έτσι όταν βγαίναμε έξω δεν κουβαλούσα ούτε τσάντα πια – στις μικρές μας αποστάσεις.

To Mei Tai μας!

Το 2010 έμεινα έγκυος στην Αλεξάνδρα μου. Με την κοιλιά δεν φοβήθηκα ποτέ να κουβαλήσω και το Νεφελάκι μου – πάντα με προσοχή-  και φυσικά όταν η Αλεξάνδρα γεννήθηκε ήταν η σειρά της να μπει στο sling…πάλι οι ίδιες εικόνες, πάλι τα ίδια συναισθήματα και μια Αλεξάνδρα που αν και πολύ πιο ζόρικη ως μωρό από τη Νεφέλη μέσα στο sling κοιμόταν, ηρεμούσε, χαλάρωνε…

Η Αλεξάνδρα στο Ring-Sling

Σήμερα η Αλεξάνδρα είναι ήδη δυόμιση χρονών και προτιμά να περπατάει και να τρέχει αντί να είναι πάνω μου…κι εμένα μου λείπει πάρα πολύ το babywearing και προσπαθώ που και που να την «φοράω»  για να μην χάσουμε την αίσθηση…αλλά μεγάλωσε, είναι αλήθεια.
Δεν ξέρω πραγματικά από που να ξεκινήσω να περιγράφω τα οφέλη του babywearing. Δεν ξέρω γιατί είμαι απλά μια ακόμα μαμά που το έζησε και μέσα από την εμπειρία της μπορεί μόνο να το περιγράψει. 
Πρόσφατα χάρισα το ring sling σε μια μέλλουσα μανούλα που μου το ζήτησε. Από τη μια χάρηκα, από την άλλη στενοχωρήθηκα που το αποχωρίστηκα. Το Mei Tai είναι ακόμα στην ντουλάπα με τα ρούχα μου και συχνά-πυκνά το κουβαλάω μαζί μου στο αυτοκίνητο (μήπως και το χρειαστούμε). Εκείνο που δεν θα ξεχάσω ποτέ είναι πόση ελευθερία μου έδινε. Ελευθερία στις κινήσεις μου, ελευθερία στο να απολαμβάνω τις αγκαλιές με τα μωρά μου χωρίς να κουράζομαι, ελευθερία να τις έχω πάνω μου, να ακούν την καρδιά μου και να ηρεμούν. Και εκείνες είμαι σίγουρη ότι το απολάμβαναν γιατί πάντα τα κλάματα σταματούσαν, τα ματάκια έκλειναν ή αν έμεναν ανοιχτά ήταν για να απολαύσουν τον κόσμο από ψηλά παρέα με τη μανούλα!
Χαίρομαι πολύ που βλέπω όλο και περισσότερες μαμάδες με τα μωρά τους μέσα σε μάρσιπους αγκαλιάς. Χαίρομαι γιατί βλέπω πως τα οφέλη του babywearing εξαπλώνονται ενώ ολοένα και περισσότερες μαμάδες αγαπούν να «φοράνε» τα μωρά τους.
Αν είστε μέλλουσα μαμά ή αν γνωρίζετε κάποια κοπέλα που πρόκειται να γίνει σύντομα μητέρα μην διστάσετε. Προσωπικά έχω κάνει δώρο μάρσιπους αγκαλιάς πολλές φορές και κάθε φορά η χαρά ήταν η ίδια! Δεν υπάρχει ωραιότερος και πιο άνετος τρόπος να κουβαλάτε το μωρό σας.
Άλλωστε από αρχαιοτάτων χρόνων και σε πάμπολλους πολιτισμούς οι μητέρες κουβαλούσαν και κουβαλούν ακόμα με τον τρόπο αυτό τα μωρά τους..γιατί να το ξεχνάμε εμείς σήμερα;

partofmeintro.blogspot.com

Καλό babywearing!

7 thoughts on “"Φορώντας" το μωρό μου…μια ιστορία babywearing

  1. Κι εμένα ο Νικόλας μου μεγάλωσε και μεγαλώνει μέσα στο ring sling..Τόσο πολύ που κατα βάθος λυπάμαι τα λεφτά που δώσαμε για το καρότσι..2 χρονών κι ακόμα τον παίρνω αγκαλιά..

    Μου αρέσει!

  2. Ελπίδα μου να τον χαίρεσαι τον Νικόλα σου!
    Αχ, αυτό που λες για το καρότσι το έζησα πολύ έντονα ειδικά στην περίπτωση της Νεφέλης που είχαμε αγοράσει και ένα βαρύ καρότσι…ένα θα σου πω,το έστειλα στη μαμά μου για να το έχει να βγάζει τα μωρά καμιά βόλτα!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

