Οι στιγμές μας

Μεγαλώνοντας…


Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν η επικοινωνία μαζί τους αλλάζει. Κάθε μέρα είναι μια νέα έκπληξη, μια ανακάλυψη που δεν μοιάζει με καμία άλλη. Και κάθε νέα συζήτηση μαζί τους σε κάνει να στέκεσαι και να τα κοιτάς με δέος και να αναρωτιέσαι πότε έφυγαν από την αγκαλιά σου και έγιναν τόσο ανεξάρτητα, πότε μεγάλωσαν, πότε ανακάλυψαν όλα όσα σήμερα εκφράζουν.
Αυτές τις μέρες κοιτάζοντας τα κορίτσια μου κοντοστέκομαι συχνά και αναρωτιέμαι τι έγινε, πως πέρασε έτσι γρήγορα ο καιρός… Οι κουβέντες και οι συζητήσεις με τη Νεφέλη αλλάζουν καθημερινά ύφος και μορφή.
Απόψε πριν κοιμηθεί είχε όρεξη για κουβέντα. Θυμόταν πράγματα που προφανώς ήθελε να μου πει και τα επέλεξε να τα εκφράσει εκείνη τη στιγμή. Κι εγώ σταμάτησα να κοιτάζω το ρολόι και να σκέφτομαι «κοιμήσου!» και απλά την άφησα να μου μιλήσει! Και όσο την άφηνα τόσο θυμόταν και άλλα πράγματα που ήθελε να μου πει…
Τα πιο αξιοσημείωτα ήταν δυο και είναι αυτά που απόψε με έφεραν εδώ. Καθώς μιλούσαμε της χάιδευα τα μαλλιά και της είπα «Νεφέλη μου είσαι πολύ όμορφη! Και είσαι τόσο γλυκιά και είσαι το καλύτερο παιδάκι του κόσμου!». Εκείνη χαμογέλασε..και έπειτα με κοίταξε κατάματα με εκείνα τα κατάμαυρα μεγάλα της μάτια και μου είπε «Κι εσύ μαμά! Κι εσύ είσαι η καλύτερη μανούλα στον κόσμο!».
Τελευταία μου το λέει συχνά αυτό. Πάντα ήταν ένα παιδί εκφραστικό και τρυφερό αλλά τελευταία νομίζω πως όλο και συχνότερα εκφράζει αυτά τα συναισθήματα όχι μόνο απέναντι σε μένα αλλά και σε άλλους ανθρώπους γύρω της. Λέει αυτό που νιώθει και πιστεύει χωρίς να υπολογίζει τι θα σκεφτούν οι άλλοι. Και αυτό μου αρέσει! Μου αρέσει πολύ, ειδικά όταν προέρχεται από ένα παιδί που ήταν πάντα διστακτικό, όπως η Νεφέλη.
Μια από τα ίδια και η μικρή μας. Αυτή τη στιγμή είναι ξαπλωμένη δίπλα μου στον καναπέ. Ξύπνησε από τον βραδινό της ύπνο και με έψαχνε. Και όταν είδε πως καθόμουν στο σαλόνι πήρε ένα μαξιλάρι και ήρθε να ξαπλώσει δίπλα μου…και όλο με χαϊδεύει, όλο με αγκαλιάζει, όλο μου λέει κουβεντούλες και ας είναι μόλις 2 χρονών…το μικρό μου μπισκοτάκι!
Έπειτα η Νεφέλη μου είπε πως θέλει και άλλο αδερφάκι! Μου το έχει ξαναπεί αλλά δεν έδωσα σημασία. Με κάνει να νιώθω όμορφα αυτό..σημαίνει πως ο ερχομός της αδερφής της την έκανε ευτυχισμένη, πως δεν την τρομάζει η παρουσία ενός άλλου παιδιού στην οικογένειά μας και αυτό είναι υπέροχο!
Τις βλέπω να παίζουν μαζί, να μαλώνουν, να τα ξαναβρίσκουν, να αγκαλιάζονται και να φιλιούνται και σκέφτομαι πως έχουν μια ολόκληρη ζωή να αγαπιούνται και να φροντίζουν η μια την άλλη και αυτή η σκέψη για κάποιο λόγο με παρηγορεί, με γεμίζει αισιοδοξία.
Πολλά νέα πράγματα κάναμε οι 3 μας φέτος στις γιορτές. Έχουν αλλάξει και οι συνθήκες της καθημερινότητάς μας από πέρσι τα Χριστούγεννα και ο χρόνος που περνάμε μαζί έχει γίνει πια περισσότερος και ποιοτικότερος…και αυτό έχει κάνει όλη τη διαφορά.
Ίσως κι εκείνες έχουν χαλαρώσει πλέον…όπως κι εγώ έτσι κι εκείνες δεν τρέχουν να προλάβουν χρόνο μαζί μου…ξέρουν πως η μαμά τους είναι πλέον εδώ πολύ περισσότερο. Ακόμα βέβαια αποζητούν την παρέα μου (υπερήφανη μάνα!) αλλά όταν αυτή δεν είναι διαθέσιμη δεν παραπονιούνται το ίδιο.
Εκείνο όμως που πάντα με μαγεύει είναι το πώς αλλάζει μέρα με τη μέρα η σχέση μας – για να επανέλθω και στην αρχή αυτού του καταταλαιπωρημένου post! Μεγαλώνουν και ο τρόπος που επικοινωνούμε αλλάζει κάθε μέρα. Η Νεφέλη ακούγεται πλέον όλο και περισσότερο σαν ενήλικας στα έκπληκτα αυτιά μου, ενώ η Αλεξάνδρα ακολουθεί με ταχείς ρυθμούς αντιγράφοντας την αδερφή της και προσπαθώντας κι εκείνη να δείξει πως έχει μεγαλώσει και πως πλέον οφείλουμε να της επιτρέπουμε περισσότερα και σημαντικότερα πράγματα.
Καθώς αυτός ο χρόνος φτάνει σιγά σιγά στο τέλος του σκέφτομαι πως είναι καιρός για μια αναδρομή και μια νέα σειρά από στόχους για το νέο έτος… Επόμενο post λοιπόν!
Χρόνια Πολλά σε όλους!
Σχολιάστε

