Νεφέλη · Οι στιγμές μας

Μια μέρα στο Πλανητάριο!


Υπάρχουν πολλά οφέλη και πλεονεκτήματα, πολλά «δώρα» στο να είναι κανείς γονιός. Συχνά σκέφτομαι πως ένα από τα σημαντικότερα είναι ότι μέσα από τα παιδιά σου, σου προσφέρεται συχνά η δυνατότητα να επισκέπτεσαι τα δικά σου παιδικά χρόνια. Ξεκλέβεις και επαναφέρεις αναμνήσεις που πίστευες πως ποτέ δεν θα θυμόσουν, δεν θα ξαναζούσες. Και τότε, σε μια στιγμή, ένα πρωινό, ένα γλυκό απόγευμα γίνεσαι και πάλι παιδάκι και νιώθεις όλα εκείνα που νόμιζες πως είχες ξεχάσει…και κάτι ακόμα…ένα νέο συναίσθημα, εκείνο της συγκίνησης γιατί μοιράζεσαι τη στιγμή με το δικό σου παιδι.
Το Σάββατο πήγαμε οι δυό μας με τη Νεφέλη στο Πλανητάριο. Λαχταρούσα καιρό τώρα να την πάω αλλά για κάποιο λόγο δεν το κανόνιζα. Έτσι την Παρασκευή το βράδυ το αποφάσισα…και το Σάββατο κατά το μεσημεράκι είμασταν εκεί. Από την είσοδο ακόμα άρχισα να ταξιδεύω στο παρελθόν. Λες και όλες εκείνες οι εικόνες θαμμένες χρόνια στο μυαλό μου βρήκαν παράθυρο να κάνουν την επανεμφάνισή τους,
Δεν θυμάμαι πόσο χρονών ήμουν, ούτε με ποιόν είχα πάει. Θυμόμουν όμως τις εικόνες και την απορία..κι έπειτα την κύρια αίθουσα του Πλανητάριο. Έπιασα τον εαυτό μου να ανυπομονεί να ανοίξουν οι πόρτες όσο και η Νεφέλη. Εκείνη γιατί θα ανακάλυπτε κάτι νέο, εγώ γιατί θα θυμόμουν κάτι παλιό απόλυτα συνδεδεμένο με μια από τις ομορφότερες ανακαλύψεις μου, το σύμπαν.



Κι έπειτα ξεκίνησε. Η εισαγωγή αφορούσε τους πλανήτες και τη δημιουργία τους. Η Νεφέλη καθόταν δίπλα μου άφωνη. Κοιτούσε απλά γύρω της, ψηλά, στη μέση…παντού. Και ήταν αμίλητη με τα μάτια ορθάνοιχτα. Κι εγώ έκλεβα ματιές προς τη μεριά της για να δω κάθε της αντίδραση…μήπως καταλάβω τα συναισθήματα και τις σκέψεις της εκείνη τη στιγμή.
Ένιωθε άραγε όσα είχα νιώσει κι εγώ  την πρώτη φορά που είχα πάει;
Ο Μικρός Πρίγκηπας είναι ένα παραμύθι που έχουμε αρκετές φορές διαβάσει μαζί. Άλλο όμως να το διαβάζεις κι άλλο να «πετάς» στο διάστημα μαζί του από τον πλανήτη του βοσκού στον πλανήτη της μουσικής! Όπως και να το κάνουμε το 2ο είναι πιο εντυπωσιακό.
«Νεφέλη, τι σου άρεσε περισσότερο;» τη ρώτησα όταν τελείωσε η προβολή. «Το διάστημα μαμά!» μου απάντησε εντυπωσιασμένη και στα μάτια της φαινόταν ότι ακόμα προσπαθούσε να συνέλθει από αυτό που είχε ζήσει.
Εκείνο που με εντυπωσιάζει περισσότερο από όλα κάθε φορά που τη βοηθώ να γνωρίσει κάτι νέο είναι τα δικά μου συναισθήματα. Συγκινούμαι τόσο πολύ που έχει συμβεί ακόμα και να δακρύσω. Δεν ξέρω γιατί το παθαίνω αυτό. Ίσως είναι ένα συνονθύλευμα ενθουσιασμού, έκφρασης αγάπης και συγκίνησης γιατί βάζω το λιθαράκι μου στο να γνωρίσει το παιδί μου νέους κόσμους – που κάποτε εντυπωσίασαν κι εμένα την ίδια σαν παιδί.


Ήταν μια υπέροχη μέρα. Μια ακόμα ανάμνηση και για τις δυο μας. Ναι, εντάξει, μπορεί η αγάπη να πολλαπλασιάζεται και να μην μοιράζεται αλλά δεν ισχύει το ίδιο και για τον χρόνο που περνάμε μαζί…αυτόν σίγουρα τον μοιράζεται με την αδερφή της. Το ίδιο ισχύει και για μένα. Κάθε νέα εμπειρία που μοιραζόμαστε λοιπόν είναι και για τις δυο μας μοναδική…μερικές φορές νιώθω πως για μένα ακόμα σημαντικότερη.
Έτσι μπορώ κι εγώ μέσα από αυτές τις εμπειρίες μαζί της να ξαναζώ την παιδική μου ηλικία, να χαμογελώ όταν θυμάμαι πως ήμουν, πως ένιωθα, πως έβλεπα τον κόσμο με τα μάτια ενός μικρού παιδιού. Μόνο ανανεωμένη μπορεί να με κάνει να νιώσω όλο αυτό.
Μάνες, βοηθήστε τα μικρά σας να ανακαλύψουν όμορφα και ενδιαφέροντα πράγματα. Από εμάς περιμένουν να μάθουν τόσα και όταν εμείς οι ίδιες δεν μπορούμε να τους τα διδάξουμε τότε αφήστε άλλους που ξέρουν καλύτερα να το κάνουν. Εγώ αυτή τη φορά άφησα το Πλανητάριο να το κάνει…να την φέρει κοντά σε έναν κόσμο που δεν πίστευε ότι υπήρχε.
Και όταν επιστρέψαμε στο σπίτι, πήρε το βιβλίο που της αγόρασα με τους πλανήτες, κάθισε μαζί με την αδερφή της στο κρεβάτι της και της έδειχνε… «να, κοίτα Αλεξάνδρα, αυτός είναι ο Κρόνος, αυτός ο Διας, αυτό το Φεγγάρι!»
Μια ακόμα ανακάλυψη, μια ακόμα σελίδα στην περιπέτεια!  
Σχολιάστε

