Αλεξάνδρα

Πρώτη μέρα στον παιδικό σταθμό



Είπα να περιμένω να περάσουν και οι 3 μέρες προσαρμογής στον Παιδικό Σταθμό για να γράψω ένα post για το θέμα, αλλά δεν κατάφερα να κάνω υπομονή. 
Το μικρό μου κοιμήθηκε σήμερα το μεσημέρι κουρασμένο. Ήταν μεγάλη μέρα για εκείνη. Ήταν μεγάλη μέρα και για μένα. Πίστευα λανθασμένα για μια ακόμα φορά πως θα περνούσα την ίδια αγωνία που είχα όταν η Νεφέλη πήγε παιδικό σταθμό για πρώτη φορά. Η σημερινή μέρα όμως ήταν διαφορετική. Και αυτό είναι ένα δώρο που μου χάρισε το μικρό μου κορίτσι.
Την προετοίμαζα μέρες τώρα για το μεγάλο γεγονός. Τη ρωτούσα «που θα πάμε τη Δευτέρα;» κι εκείνη μου χαμογελούσε και απαντούσε «Λειο!» (σχολείο για όσους δεν κατάλαβαν). Έβαλε την τσάντα της σήμερα το πρωί στην πλάτη – όλο χαρά γιατί στην τσάντα της ήταν στολισμένη η αγαπημένη της Dora και ξεκινήσαμε. 
Τι ήταν διαφορετικό; Το είχα ξανακάνει. Ναι, είχα μεγάλο άγχος για το πως θα αντιδράσει. Ξέρω πως είναι διαφορετική. Ξέρω πως είναι ένα παιδί δυναμικό από χαρακτήρα, κοινωνικό από φύση και θέση αλλά όσο να΄ναι μια ανησυχία την είχα. Καθίσαμε για λίγο στην αυλή του σχολείου περιμένοντας να μας φωνάξουν για να ανεβούμε στην τάξη μας. Χάζεψε. Από τα ανοιχτά παράθυρα άκουγε παιδικές φωνές να τραγουδούν τραγούδια που τα ήξερε, που να τραγουδάμε από την ημέρα που γεννήθηκε. Έτρεχε στην αυλή, πήγαινε-έλα συνέχεια, αλλά το χαμόγελο δεν έφευγε από τα χείλη της.
Κι έπειτα μας φώναξαν…εκεί δίστασε!
Κόλλησε πάνω μου σαν βδέλλα και δεν κουνιόταν καθόλου. Φορτωμένη με τριακόσιες τσάντες την πήρα στην αγκαλιά μου και μπήκαμε μέσα. Της πήρε κάμποση ώρα να ξεκολλήσει από πάνω μου αλλά τα παιχνίδια ήταν πολλά και ενδιαφέροντα..έχασα κατά κράτος. Σε λίγο είχε ήδη φύγει από την αγκαλιά μου, έπαιζε ήδη με τα άλλα μικρά και νέοι φίλοι άρχισαν να την πλησιάζουν (κάποιοι θετικά και κάποιοι λίγο πιο επιθετικά).
Μπες-βγες, μπες-βγες περίμενα να ακούσω το κλάμα της. Περίμενα να δω κάποια αντίδραση παρόμοια με εκείνη της Νεφέλης την πρώτη της μέρα. Τίποτα…ησυχία! Κρυβόμουν και έβγαζα λίγο το κεφάλι μου να τη δω κι εκείνη έπαιζε αμέριμνη. Κατά διαστήματα φώναζε «μαμά» αλλά δεν επέμενε. 


Αύριο θα πάει με τον μπαμπά της…για να δούμε πως θα πάει η 2η μέρα. 
Έτσι ξεκίνησε και η μικρή μου τα σχολικά της χρόνια…που προβλέπεται αν είναι πολλά πολλά ακόμα. Κι εγώ είμαι ανακουφισμένη και ευτυχισμένη γιατί τη βλέπω να χαμογελά και να διασκεδάζει και ξέρω πως όλα θα πάνε καλά. 
Δεν ξέρω τι γίνεται με τα δεύτερα παιδιά αλλά το δικό μου μοιάζει να μεγαλώνει πολύ γρήγορα. Μιλάει, τρέχει, τρώει μόνη της, κάνει κάθε μέρα τόσα πράγματα κι εγώ δεν προλαβαίνω να σταματήσω και να συνειδητοποιήσω πόσο γρήγορα έχει μεγαλώσει.
Σε ένα μήνα κλείνει τα 2 και εγώ θυμάμαι σαν χθες τη μέρα που γεννήθηκε, τους μήνες που την είχα μέσα μου, ακόμα και την ημέρα που «κατασκήνωσε» στην κοιλιά μου! Το χαμογελάκι μου…το κοριτσάκι μου που μόνο χαμόγελα έχει φέρει στη ζωή μου και ας ήρθε δεύτερη στην οικογένειά μας. 
Εκείνο που με έχει συγκλονίσει είναι η αντίδραση και το ενδιαφέρον της Νεφέλης απέναντι σε αυτήν τη νέα αρχή που κάνει η Αλεξάνδρα. Σήμερα τη ρωτούσε πως πέρασε, αν έκλαιγε…και όταν  η Αλεξάνδρα της απάντησε ότι δεν έκλαιγε το μεγάλο μου κορίτσι της είπε όλο υπερηφάνεια «Μπράβο κορίτσι μου!». 
Πόσο μοναδικές στιγμές μπορούν να σου χαρίσουν τα παιδιά! Κάθε μέρα, κάθε νέα λέξη, κάθε νέα έκφραση και κατόρθωμα μπορεί να σε κάνει να ξεχάσεις κάθε μικρό ή μεγάλο πρόβλημα και να νιώσεις ότι πραγματικά κάτι καλό κάνεις!
Αύριο η προσαρμογή ξεκινά και για τη Νεφέλη, στο προνήπιο πια…ο μπαμπάς με την μικρή και η μαμά με τη μεγάλη…για να δούμε τι θα δούμε!
Καλή αρχή κοριτσάκια μου! Καλή αρχή Αλεξάνδρα μου! Καλή αρχή Νεφέλη μου!

2 thoughts on “Πρώτη μέρα στον παιδικό σταθμό

Σχολιάστε

