Νεφέλη · Οι στιγμές μας

Μαμά!

Η ώρα είναι προχωρημένη όμως μια κίνηση της Νεφέλης με έφερε πάλι εδώ. 
Πριν από λίγο σηκώθηκε από το κρεβατάκι της και ήρθε στο σαλόνι. Ο μπαμπάς της ήδη κοιμόταν αλλά εκείνη ήρθε στο σαλόνι. Την πήρα αγκαλιά, τύλιξε τα χεράκια της γύρω από το λαιμό μου, άφησε το κεφαλάκι της να πέσει στον ώμο μου και την πήγα στο κρεβάτι της. Την ώρα που προσπάθησα να την ξαπλώσω έβαλε τα κλάματα και άρχισε να μου λέει «Δεν θέλω, δεν θέλω».
Την αγκάλιασα και πάλι σφιχτά και της ψιθύριζα «Δεν σ’ αφήνω, δεν σ’ αφήνω…εδώ είμαι». Πρέπει να της το είπα δεκάδες φορές ώσπου ηρέμησε και με τα χεράκια της ακόμα γύρω από τον λαιμό μου ησύχασε και έκλεισε τα ματάκια της. Αφού μείναμε για λίγο έτσι αγκαλιασμένες και της πρότεινα να ξαπλώσει και να μείνω δίπλα της κατάφερα να την ακουμπήσω και πάλι στο κρεβάτι της και να κοιμηθεί ήρεμα.
Έμεινα να την κοιτάζω και για μια στιγμή αναρωτήθηκα…τι είναι αυτό που κάνει όλα τα παιδιά μόλις ξυπνούν από κάποιο όνειρο ή είναι ανήσυχα ή σηκώνονται για κάποιο λόγο από το κρεβάτι τους να ζητούν αμέσως τη μαμά τους; Δεν έχω ακούσει ποτέ το παιδί μου να ξυπνήσει από κάποιο κακό όνειρο κλαίγοντας και να φωνάξει «μπαμπά». Και το συνειδητοποιώ τώρα, σχεδόν 4 χρόνια μετά τη γέννησή της. 
Υπάρχουν φορές που αν και με ζητάει, πάει κοντά της ο μπαμπάς της. Αμέτρητες είναι οι φορές που τον έχει διώξει επιμένοντας να πάω εγώ κοντά της. Τι είναι αυτό που δένει τόσο πολύ τα παιδιά μας μαζί μας; Τι είναι αυτό που είναι αναντικατάστατο και δεν μπορεί να συγκριθεί με τίποτα στο μυαλό και την καρδιά τους ώστε να επιλέγουν πρώτα την αγκαλιά της μάνας; 
Δεν την αγαπώ περισσότερο από τον μπαμπά της. Ναι, μπορεί να περνώ λίγο περισσότερο χρόνο μαζί της όμως αυτό δεν αλλάζει τίποτα. Ο μπαμπάς της ήταν και είναι πάντα εκεί και να την φροντίσει και να την παρηγορήσει και να παίξει μαζί της…να της πει πάνω απ’ όλα πόσο τη λατρεύει.
Κι εκείνη εξακολουθεί να ζητάει εμένα…εξακολουθεί να φωνάζει «μαμά». Ποιο είναι αυτό το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στη σχέση της μάνας με το παιδί που το κάνει να την αναζητά πάντα πρώτη; Μπορεί να οφείλεται στους 9 μήνες της εγκυμοσύνης; Είναι η φροντίδα των πρώτων ημερών…η μυρωδιά…το άγγιγμα…; Γιατί τα παιδιά κάνουν αυτό το διαχωρισμό ανάμεσα στους δυο γονείς (δεν φαντάζομαι να το κάνουν μόνο τα δικά μου παιδιά);
Πέρα από τους λόγους- τους οποίους ίσως η επιστήμη μόνο να μπορεί να εξηγήσει- εκείνες τις στιγμές νιώθω πως εκπληρώνω πραγματικά τον ρόλο μου ως μητέρα. Εκείνες τις στιγμές που τα παιδιά μου αναζητούν την αγκαλιά μου για να ηρεμήσουν, το χαμόγελό μου για να χαμογελάσουν και τα ίδια, το χρόνο μου για το παιχνίδι και την ξενοιασιά νιώθω πως κάνω αυτό που περιμένουν από μένα…να τους δείξω έμπρακτα με τρόπους που μπορούν και τα ίδια να καταλάβουν την αγάπη μου.
Και όταν περνάει η μπόρα και ηρεμούν στην αγκαλιά μου ή χαμογελούν ξανά τότε χαμογελάω κι εγώ μόνη μου και νιώθω υπερήφανη που εκπλήρωσα μια ακόμα ανάγκη τους, που η αγκαλιά μου ήταν τόσο σημαντική για εκείνα. Στη θεωρία μπορεί κανείς να πει πολλά όμως όταν πρακτικά καλείσαι να εκπληρώσεις το ρόλο της μάνας τότε μόνο νιώθεις την ικανοποίηση και την ευτυχία που μπορεί να σου δώσει αυτή η εμπειρία.
Έπειτα σκέφτομαι πως θα έρθει μια μέρα που ίσως δεν θα χρειάζονται πλέον την αγκαλιά μου τόσο και τότε θα θυμάμαι πως ήταν και θα μου λείπει αυτή η έκφραση της ανάγκης τους (ποιος γονιός δεν θέλει να νιώθει πως τα παιδιά του τον έχουν ανάγκη όσα χρόνια και αν περάσουν;)
Από τη στιγμή που γινόμαστε γονείς κάθε απόφαση που παίρνουμε για τη δική μας ζωή έχει άμεσο αντίκτυπο στις ζωές των παιδιών μας. Απόψε, καθώς η Νεφέλη είχε ξαπλώσει στον ώμο μου και ηρεμούσε στην αγκαλιά μου συνειδητοποίησα πως όλες μου οι αποφάσεις αξίζουν και με το παραπάνω για κάθε πρόσθετο δευτερόλεπτο που μπορώ να έχω με τα παιδιά μου, για κάθε πρόσθετη δυνατότητα να τα αγκαλιάσω και να μοιραστώ μαζί τους τις ζωές τους καθώς μεγαλώνουν.
Τα κορίτσια μου….κάθε μέρα με διδάσκουν κάτι νέο. Κάθε μέρα μου χαρίζουν και ένα νέο χαμόγελο για τη ζωή. Και αυτό δεν βρίσκεται πουθενά αλλού παρά μόνο στο ταξίδι που λέγεται μητρότητα. Μόνο εκεί…
Σχολιάστε

