Νεφέλη

Μαμά, θα γυρίσω!

Ξύπνησα σήμερα το πρωί χαλαρά μέσα στην απόλυτη ησυχία. Εχτές το βράδυ η μέρα μου τελείωσε ουσιαστικά  – σε σχέση με τα παιδιά μου- στις 9. Σήμερα κάθομαι αναπαυτικά στον καναπέ μου και ξεκουράζομαι. Η Αλεξάνδρα κοιμάται. Τι λείπει από το σπίτι; Η Νεφέλη.
Από εχτές είναι με τον παππού και τη γιαγιά της στο εξοχικό. Μου λείπει ήδη. Αυτό είναι το παράδοξο με τα παιδιά. Υπάρχουν φορές που παρακαλάς κάποιος να τα κρατήσει για μερικές ώρες ή μέρες για να μπορέσεις να πάρεις μια ανάσα αλλά όταν αυτό τελικά συμβαίνει περιφέρεσαι στο σπίτι σαν χαμένος.
Όταν πέρυσι το καλοκαίρι η Νεφέλη έμεινε στη Σύρο με τους γονείς μου για παραπάνω από 1 μήνα θυμάμαι πως καθόμασταν με τον Νίκο στο σπίτι σαν τα φαντάσματα, περιφερόμασταν χωρίς να ξέρουμε τι να κάνουμε με όλον αυτόν τον ελεύθερο χρόνο.
Ωραία! Είχαμε μείνει επιτέλους μόνοι μας. Και τώρα; Συνειδητοποίησα πως είχα ξεχάσει πως είναι η ζωή χωρίς τα παιδιά μου. Είχαμε ξεχάσει πως περνούσε ο χρόνος όταν ήμασταν μόνο εγώ κι εκείνος στο σπίτι. Δυσκολευτήκαμε πολύ χωρίς εκείνη.
Σήμερα μου λείπει πάλι και η απουσία της είναι απόλυτα αισθητή αλλά υπάρχει εδώ ένα ακόμα παιδί και αυτό διατηρεί τις ισορροπίες στο μυαλό μου και με επαναφέρει στην πραγματικότητα.
Έχουμε να «χωριστούμε» με το παιδί μου από πέρυσι το καλοκαίρι. Ενώ παλαιότερα δεν την προβλημάτιζε καθόλου να μείνει στο σπίτι της γιαγιάς της για μεγάλο χρονικό διάστημα ή να την αφήσουμε για να βγούμε ένα βράδυ από την ημέρα που επιστρέψαμε από τις διακοπές μας πέρυσι το καλοκαίρι δεν θέλησε  να μείνει πουθενά αλλού εκτός από το ίδιο της το σπίτι. Και φυσικά από την ημέρα που γεννήθηκε η Αλεξάνδρα (σχεδόν 8 μήνες πίσω) ούτε συζήτηση για κάτι τέτοιο.
Όταν λοιπόν μου ανακοίνωσε πως θα πήγαινε το Σαββατοκύριακο με τον παππού και τη γιαγιά δεν περίμενα ότι θα το εφάρμοζε. Σκέφτηκα πως τελευταία στιγμή θα άλλαζε γνώμη και δεν θα ήθελε να φύγει. Έφυγε όμως εχτές το απόγευμα. Μου έστελνε φιλιά από το αυτοκίνητο, με διαβεβαίωσε πως «θα γυρίσω μαμά!» και ως σήμερα δεν έχει γκρινιάξει καθόλου. Το αντίθετο, φαίνεται να περνάει πολύ καλά.
Είμαι πολύ χαρούμενη για αυτό. Η προσκόλλησή της σε μένα τον τελευταίο χρόνο αλλά και η άρνησή της να κάνει ο,τιδήποτε χωρίς τη μαμά της όσο κολακευτικά και αν είναι, είναι και πολύ κουραστικά. Και σήμερα νιώθω χωρισμένη στα δυο.
Η μισή νιώθω ανακούφιση και ηρεμία και η άλλη μισή νιώθω την έλλειψη και την απουσία. Την καημένη την Αλεξάνδρα από το πρωί την έχω «σαπίσει» στις αγκαλιές και τα φιλιά σαν να την βλέπω πρώτη φορά. Σήμερα τη φχιαριστιέμαι πραγματικά – όπως και μια φορά την εβδομάδα που είμαστε στο σπίτι παρέα οι δυο μας – γιατί δεν χρειάζεται να κοιτάω γύρω μου πριν την αγκαλιάσω μήπως μας βλέπει η Νεφέλη!
Και ναι, απόψε θα αφήσουμε την Αλεξάνδρα στη μαμά μου και θα βγούμε για πρώτη φορά μετά από 8 μήνες με τον άντρα μου! Αυτό και αν είναι ευτυχία!
Πόσο συγκλονιστικό είναι ότι μόλις γίνεσαι γονιός μαθαίνεις να εκτιμάς τα πιο απλά πράγματα που για άλλους ανθρώπους φαντάζουν ασήμαντα, όπως το να καθίσεις ένα πρωί στον καναπέ σου με τον καφέ σου και να μην κάνεις τίποτα ή να βγεις ένα βράδυ έξω χωρίς να κουβαλάς τσάντες-αλλαξιέρες, καρότσια και άλλα αξεσουάρ;
Τι όμορφο που είναι να νιώθεις επιτέλους μετά από τόσους μήνες την ανυπομονησία της βραδινής εξόδου;
Με τον Νίκο έχουμε αλητέψει πολύ γιατί ήμασταν 6 χρόνια μαζί πριν παντρευτούμε συν 2 χρόνια παντρεμένοι μέχρι να κάνουμε το πρώτο μας παιδί.
Παίρναμε τη μηχανή και φεύγαμε για βόλτες οπουδήποτε. Ανυπομονώ να μεγαλώσουν τα παιδιά μου για να κάνουμε ξανά όλα αυτά που κάναμε όταν ήμασταν πιο νέοι. Και θα τα κάνουμε. Το έχω βάλει πείσμα όσο μεγάλοι και να είμαστε!!!



Εχτές με ρώτησε ο Νίκος που θέλω να πάμε απόψε. Δεν ξέρω αλήθεια! Δεν με νοιάζει καθόλου! Αρκεί να είμαστε οι δυο μας και να μην σκέφτομαι τίποτα άλλο παρά τη στιγμή, να νιώσω ότι αδειάζει το μυαλό και δεν με απασχολεί τίποτα!
Άντε και καλή μας μέρα!
One thought on “Μαμά, θα γυρίσω!

Σχολιάστε

