Από πείρα · Σκόρπιες σκέψεις

Έλεος πλέον!

Έχω και στο παρελθόν γράψει για την ακατανόητη και απαράδεκτη συμπεριφορά ορισμένων, οι οποίοι αρνούνται να καταλάβουν τι σημαίνει στην καθημερινότητά σου να είσαι γονιός και μάλιστα δυο παιδιών. Σήμερα ένα μικρό δυσάρεστο περιστατικό μου υπενθύμισε πόσο έντονη είναι πλέον αυτού του είδους η αναισθησία από μερικούς.
Εκείνο που με κάνει πραγματικά έξαλλη είναι όταν μέλη του ίδιου κοινωνικού περιβάλλοντος που θα έπρεπε να γνωρίζουν καλύτερα, επιδεικνύουν αυτή τη συμπεριφορά.
Οι κοινωνικές υποχρεώσεις είναι σαφέστατα για τους ανθρώπους και εφόσον ανήκουμε όλοι μας σε ένα στενό ή ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον είναι αναμενόμενο ότι αυτό συνοδεύεται και από ορισμένες υποχρεώσεις.
Προσωπικά δεν στάθηκα ποτέ σε τέτοια θέματα. Ακόμα και όταν άνθρωποι του στενού οικογενειακού μου περιβάλλοντος δεν εμφανίστηκαν στις βαπτίσεις των παιδιών μου ή στις γέννες μου ή δεν ήρθαν μια φορά στο σπίτι μου να μου ευχηθούν, ακόμα και τότε δεν διαμαρτυρήθηκα, δεν σχολίασα και απλούστατα συνέχισα κανονικά τη ζωή μου σαν να μην συμβαίνει τίποτα. Αλλά έτσι είμαι εγώ!
Για το λόγο αυτό όταν άλλοι μου ζητούν το λόγο γιατί δεν εμφανίζομαι σε διάφορες κοινωνικές υποχρεώσεις δεν βρίσκω κανέναν λόγο να εξηγήσω τα αυτονόητα. Έχω δυο μικρά παιδιά που απορροφούν όλο τον χρόνο μου και ό,τι μένει αφιερώνεται στο σπίτι μου ή στην προσωπική μου ξεκούραση γιατί απλά αυτό έχω ανάγκη.
Θεωρώ πως οι παλαιότερες γενιές στην Ελλάδα λειτουργούν σε πολλά επίπεδα ακόμα με παρωπίδες, υπολογίζοντας σε σημαντικό βαθμό τι θα πει ο «κόσμος». Προσωπικά – όπως είμαι σίγουρη και πολλοί συνομήλικοί μου- έχω πολλές φορές έρθει αντιμέτωπη με τέτοιου είδους σχόλια και συμπεριφορές. Ναι, εντάξει, ο ¨κόσμος» είναι το κοινωνικό σύνολο που μας περιβάλει, το περιβάλλον στο οποίο ζούμε και κινούμαστε καθημερινά. Υπάρχει όμως ο κόσμος που επιλέγουμε και ο κόσμος που λόγω συγγένειας καλούμαστε να «ανεχθούμε» προκειμένου να τηρήσουμε ορισμένες ισορροπίες.
Τι συμβαίνει όμως όταν αυτό το περιβάλλον απαιτεί και απαιτεί χωρίς να καταλαβαίνει – ούτε καν να προσπαθεί να καταλάβει- πως η μέρα έχει απλά 24 ώρες τις οποίες όταν έχεις δυο παιδιά πρέπει να μοιράσεις και να οργανώσεις με τέτοιο τρόπο που καταλήγεις τελικά να κάνεις τα απολύτως απαραίτητα;
Η καθημερινότητά μου πλέον κάνει εξαιρετικά δύσκολο ακόμα και να διατηρήσω επαφή με ανθρώπους που αγαπώ πραγματικά και ενδιαφέρομαι να κρατήσω στη ζωή μου ως τα βαθιά μου γεράματα. Όποιος ζει όπως εγώ – δουλεύει 10ωρα καθημερινά, έχει παιδιά και ένα σπίτι να φροντίσει- καταλαβαίνει τι εννοώ.
Αυτό με στενοχωρεί πραγματικά αλλά πάντα στηρίζομαι υποσυνείδητα στο ότι οι άνθρωποι αυτοί ξέρουν πόσο τους αγαπώ και ότι δεν είναι επιλογή μου να μην μπορώ να τους τηλεφωνώ καθημερινά. Και συνήθως το καταλαβαίνουν γιατί συνήθως κι αυτοί ζουν με τον ίδιο τρόπο που ζω κι εγώ και ξέρουν πόσο δύσκολο είναι!
Εκείνο που δεν καταλαβαίνω και αρνούμαι να καταλάβω στην τελική είναι γιατί πρέπει απλά και μόνο για να αποφύγω τις λεγόμενες «γκρίνιες» να στερηθώ την ησυχία μου, την ηρεμία μου, το χρόνο μου με τα παιδιά μου, την ξεκούραση μου ή ακόμα και το χρόνο με τους φίλους μου. Και γιατί θα πρέπει να με ενδιαφέρει τι θα πει ο κόσμος;
Δεν με ενδιέφερε όταν αποφάσισα να δώσω στο πρώτο μου παιδί ένα άσχετο όνομα, δεν με ενδιέφερε όταν παντρεύτηκα και τα σχεδίασα όλα ακριβώς όπως εγώ ήθελα, δεν με ενδιέφερε όταν μετά την παλινδρόμηση της πρώτης μου εγκυμοσύνης «καθάρισα» τους «φίλους» μου και αποφάσισα να έχω στη ζωή μου τους ανθρώπους που πραγματικά εγώ θέλω!
Δεν ξέρω γιατί άφησα το σημερινό να με νευριάσει τόσο. Δεν το συνηθίζω αλλά όταν είσαι πραγματικά κουρασμένος και ο καθένας έχει το χαβά του (πραγματικά όμως το χαβά του)  υπομονή μοιάζει να εξαντλείται. Μου φαίνεται πραγματικά απίστευτο πως ορισμένοι δεν έχουν τίποτα άλλο να κάνουν από το να σχολιάζουν αηδίες και να στέκονται σε τυπικότητες πέρα από κάθε ουσία και αίσθηση της πραγματικότητας!
Έλεος πλέον!
Σχολιάστε

