Από πείρα · Σκόρπιες σκέψεις

Σου κάνει καλό να είσαι γονιός!!!!

Η newagemama δημοσίευσε πρόσφατα στο blog της ένα υπέροχο post με θέμα «Σου κάνει καλό να είσαι γονιός» και νομίζω πως απόψε που το διάβασα – και φυσικά και τις υπέροχες προσθήκες στο κείμενο πολλών μαμάδων bloggers – ήταν ό,τι καλύτερο για την ψυχολογία μου! Χαίρομαι πολύ που μεταξύ μας οι γονείς πάντα προσπαθούμε να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες και να δώσουμε κουράγιο ο ένας στον άλλο.
Με κάνει πραγματικά ευτυχισμένη να διαβάζω όσα νιώθω κι εγώ από άλλες μαμάδες (ή μπαμπάδες) αλλά που υπάρχουν στιγμές που τα ξεχνάω όταν ζορίζομαι και κουράζομαι. Και έτσι προσθέτω κι εγώ το μικρό μου λιθαράκι σε αυτήν την τεράστια λίστα των γεμάτων αγάπη μηνυμάτων για τα οφέλη του να είναι κανείς γονιός…
Είναι τόσοι μα τόσοι οι λόγοι για τους οποίους μας κάνει καλό να είμαστε γονείς.
Για μένα είναι η ευτυχία που ένιωσα σήμερα όταν παρακολουθούσα τις κόρες μου να κάθονται δίπλα-δίπλα στο κρεββάτι και να διαβάζει η μεγάλη στη μικρή ένα παραμύθι. Έπειτα είναι η στιγμή που η Αλεξάνδρα κάνοντας τις πρώτες της αληθινές κινήσεις προσπαθούσε να πάρει το βιβλίο από τα χέρια της Νεφέλης και γελούσε. Είναι η ευτυχία που γέμισε την ψυχή μου όταν παίζαμε «αεροπλανάκι» μια με τη μια και μετά με την άλλη και γελούσαν.




Αυτό το γέλιο είναι για μένα που κάνει κάθε αρνητική σκέψη, κάθε άγχος, κάθε φόβο να εξαφανίζονται. Αυτό το γέλιο είναι το δικό μου βάλσαμο σε κάθε δυσκολία.
Είναι η Νεφέλη που ήρθε πριν κοιμηθεί και κούρνιασε στην αγκαλιά μου στον καναπέ και με χάιδευε με τα μικρά της χεράκια. Είναι όταν μου μιλάει και αναρωτιέμαι πότε μεγάλωσε τόσο! Είναι που τα παιδιά μου από την πρώτη στιγμή που τα κοίταξα στα μάτια έγιναν το αντίδοτο μου σε κάθε δυσκολία και κάθε αναποδιά αυτής της ζωής.
Κάθε φορά που κάτι με κάνει να νιώθω πως δεν μπορώ πλέον να ανασάνω τα παιδιά με επαναφέρουν, με κάνουν κι εμένα παιδί και φέρνουν στην επιφάνεια σκέψεις και χαμόγελα που τελικά μάλλον δεν είναι και πολύ βαθιά θαμμένα. Είναι εκεί και περιμένουν τη Νεφέλη και την Αλεξάνδρα να τα βγάλουν στην επιφάνεια. Και είναι πολύ εύκολο για αυτές να το κάνουν!
Γιατί η αθωότητα με την οποία αντιμετωπίζουν τη ζωή τις εμποδίζει να καταλάβουν γιατί η μαμά σήμερα είναι στενοχωρημένη ή κουρασμένη. Για εκείνες είμαι πάντα η μαμά τους που τη χρειάζονται και δουλειά τους είναι (χωρίς να το καταλαβαίνουν) να με κάνουν να νιώσω καλύτερα με το χαμόγελο και την αγκαλιά τους, με την παρουσία τους και μόνο.
Συλλαμβάνω πολλές φορές τον εαυτό μου στη δουλειά, όταν νευριάζω ή αγχώνομαι υπερβολικά να σκέφτομαι τα κορίτσια μου και να χαμογελάω. Εκείνες τις στιγμές συνειδητοποιώ πόσο φαιδρά που φαίνονται όλα αυτά, πόσο επιφανειακά και ασήμαντα σε σχέση με την ευτυχία που γεμίζει κάθε μέρα τη ζωή μου.
Πόση ευτυχία μπορεί να κρύβει ένα δάκρυ που έρχεται στα μάτια μου όταν χαζεύω την Αλεξάνδρα την ώρα που κοιμάται και σκέφτομαι «Είναι δικιά μου!»; Πόση χαρά και δύναμη μπορεί να αντλήσει κανείς μέσα από το βλέμμα των παιδιών του όταν τα παρακολουθεί να κατακτούν απλά κατά τα άλλα πράγματα, όπως τα πρώτα τους βήματα, τις πρώτες τους λέξεις; Πόση υπερηφάνια και προσωπική ικανοποίηση μπορεί να νιώσω κάθε φορά που τα παιδιά μου ξεκουράζονται στην αγκαλιά μου δίνοντάς μου να καταλάβω πόσο με έχουν ανάγκη;



Ναι, μου λείπει ύπνος! Ναι, οι δουλειές δεν τελειώνουν ποτέ (μα ποτέ)! Ναι, πολύ θα ήθελα να πέσω για ύπνο και να ξυπνήσω σε ένα μήνα μπας και καταφέρω να συνέλθω λίγο. Και φυσικά θα ήθελα να έχω περισσότερο χρόνο για τις κόρες μου!
Όταν όμως η Νεφέλη τυλίγει τα χεράκια της γύρω από λαιμό μου και με κοιτά στα μάτια και μου λέει «Αγάπη μου όμορφη» (και μου δίνει και ένα φιλάκι) τι μπορώ να πω; Τι μπορεί να δώσει περισσότερη δύναμη σε έναν άνθρωπο από αυτήν την ανεξάντλητη, άνευ όρων, απίστευτη, ατελείωτη αγάπη;
Γι’αυτήν την αγάπη και μόνο μου κάνει καλό που είμαι μαμά και δεν το αλλάζω με τίποτα!!!!
Σχολιάστε

