Οι στιγμές μας · Σκόρπιες σκέψεις

Ένας γάμος, χίλιες σκέψεις

Καλησπέρα και καλό μήνα, έστω και με μικρή καθυστέρηση.
Σήμερα βρέθηκα σε έναν γάμο. Ήταν μια χαρούμενη περίσταση με πολύ κόσμο και όμορφη παρέα. Ενώ καθόμασταν στο τραπέζι και είχαμε μαζί μας τη Νεφέλη να τριγυρνάει γύρω γύρω και να κάνει τα δικά της άρχισα να σκέφτομαι…Παρατηρούσα τους γονείς της νύφης που ήταν συγκινημένοι και τα αδέρφια της που χαμογελούσαν διαρκώς. Κι εκείνη τη στιγμή, για μια στιγμή μονάχα αναρωτήθηκα πως θα είναι όταν και αν ποτέ βρεθώ εγώ στη θέση τους. Σκέφτηκα πως θα νιώσω όταν και αν μια μέρα έρθει η Νεφέλη ή η Αλεξάνδρα και μου ανακοινώσουν πως παντρεύονται (ναι, ναι ξέρω…από τώρα τα σκέφτομαι αυτά;).
Είναι παράξενο το τι σκέψεις περνούν από το μυαλό μιας μητέρας για τα παιδιά της. Δεν νομίζω ότι καμιά μας φτάνει τόσο μακριά ώστε να φαντάζεται από τώρα τι μπορεί να συμβεί μετά από 20 χρόνια τουλάχιστον. Άλλωστε ο θεσμός του γάμου μάλλον ως τότε θα θεωρείται ξεπερασμένος-αν θέλετε τη γνώμη μου – και τα παιδιά μας μπορεί ποτέ να μην προχωρήσουν σε αυτό το βήμα.
Πάντως εγώ σήμερα το σκέφτηκα. Το σκέφτηκα και ξαφνικά άρχισα να κοιτώ τη μικρή μου Νεφέλη με άλλα μάτια. Την είδα να μεγαλώνει, να γίνεται γυναίκα, να επιλέγει τον σύντροφο της ζωής της και από τη μια μεριά συγκινήθηκα αλλά από την άλλη αγχώθηκα και λίγο.
Έπειτα σκέφτηκα πως ίσως δεν είναι και τόσο τρελές αυτές οι σκέψεις αφού τα χρόνια περνούν έτσι και αλλιώς πολύ γρήγορα και είμαι σίγουρη πως μια μέρα θα ξυπνήσω και θα δω τις κόρες μου μεγαλωμένες και τότε θα αναρωτιέμαι τι έγινε και πως φτάσαμε ως εδώ (όπως ήδη κάνω κάθε φορά που τις κοιτάζω καθώς μεγαλώνουν και αλλάζουν).
Συγκινούμαι πολύ στους γάμους από τότε που έγινα μητέρα. Νομίζω πως αυτό συμβαίνει γιατί πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μου κάνω αυτήν ακριβώς τη σκέψη…ότι μια μέρα θα συμβεί και σε μένα, όπως συνέβη στους γονείς μου.
Την ημέρα του γάμου μου θεωρούσα υπερβολική τη συγκίνηση της μαμάς μου η οποία δεν έλεγε να σταματήσει το κλάμα με τίποτα. Σήμερα όταν το θυμάμαι χαμογελάω και καταλαβαίνω. Καταλαβαίνω ακριβώς τι ένιωθε και ποιές σκέψεις περνούσαν από το μυαλό της εκείνη τη στιγμή.
Το ίδιο ένιωσα και την ημέρα που ήμουν ξαπλωμένη στο κρεβάτι του μαιευτηρίου περιμένοντας να φέρω στον κόσμο τη Νεφέλη μου. Ένιωσα την αγωνία των γονιών μου, την ανησυχία τους, το φόβο που θα ένιωθαν γνωρίζοντας πως το παιδί τους γεννούσε κι εκείνοι ήταν έξω περιμένοντας κάποιο νέο, αβοήθητοι, μακριά μου.
Κάποτε η μαμά μου, μου είπε μια κουβέντα που είμαι σίγουρη πως όλες έχουμε ακούσει από τις μαμάδες μας…»όταν γίνεις μάνα θα με καταλάβεις». Είχε δίκιο. Την κατάλαβα. Κι εκείνη και τον μπαμπά μου.
Έτσι λοιπόν σήμερα καθώς παρακολουθούσα τα τεκταινόμενα στην αίθουσα που γινόταν η δεξίωση του γάμου και στο οπτικό μου πεδίο η Νεφέλη είχε αγκαλιάσει τον μπαμπά της και μαζί κοιτούσαν το ζευγάρι να χορεύει τον «πρώτο» χορό για μια στιγμή η καρδιά μου σταμάτησε. Συγκινήθηκα, ονειρεύτηκα, χαμογέλασα και δάκρυσα λιγάκι.
Φεύγοντας όλοι μου εύχονταν «και στις κόρες σου» κι εγώ χαμογελούσα. Και στις κόρες μου;;;
Χμ, ναι λοιπόν!
Και στις κόρες μου!
2 thoughts on “Ένας γάμος, χίλιες σκέψεις

  1. Ειρήνη μου, συνέχισε να καταγράφεις τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου. Εκτός από φωτογραφικές στιγμές αφήνεις στις κορούλες σου και λόγια γραμμένα. Ξέρεις πόσες φορές με ρώτησαν τα παιδιά μου τι σκέφτηκες τότε ή πώς ένοιωσες…και ενώ μπορώ να τους απαντήσω γενικά χαρά, λύπη, αναμονή, λαχτάρα,… λείπει η λεπτομέρεια που ο χρόνος έχει σκεπάσει…Παρεπιπτόντως και εγώ κλαίω στους γάμους, αλλά δε θυμάμαι από πότε άρχισε αυτό! Φιλάκια μικρή γειτονοπούλα. Καλοτάξιδα τα χρόνια που θα έρθουν και οι εμπειρίες που θα βιώσετε!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

